• ×
  • DATA ANALYTICS AND AI COURSE

    ОЛЕКСАНДР РОМАНКО

    SENIOR RESEARCH ANALYST, IBM CANADA

    08.09-09.09
    business

    edition

    iHUB, вул. Хрещатик 10


    Викладач

    Олександр Романко

    Senior Research Analyst, IBM Canada

    Adjunct Professor, University of Toronto
    Ukrainian Catholic University

    8-9 вересня до Києва приїжджає Олександр Романко Senior Research Analyst, IBM Canada, професор в Університеті Торонто та УКУ, почесний директор MBAI програми в Київській школі економіки. Олександр проводитиме курс “Data Analytics and AI: Business edition”.

     

    Дані це друга “нафта” у сучасному світі. Навчившись правильно обробляти,  інтерпретувати та візуалізувати дані, можна краще розуміти своїх клієнтів та легше завойовувати ринки. Як великі ІТ-компанії, так і стартапи залучають до роботи дата саєнтистів.

     

    Проте не всі отримують переваги від залучення таких працівників. Чому? Все банально просто, менеджмент не зовсім розуміє принципів роботи з даними. Саме тому, ми вирішили організувати курс з управління Data Science-проектами для керівників, project/product менеджерів та розробників, що планують власні стартапи.

     

    На цьому курсі будуть розглядатися наступні теми:

     

     
    Для кого цей курс:

     

    Протягом курсу також виступатимуть провідні експерти з управління проектами з машинним навчанням, прикладним штучним інтелектом:

    Борис Працюк

    Head of R&D, Ciklum

    Тема: Застосування Data Science підходу до вашого бізнесу

    Марія Королюк

    Program Manager, Kyiv School of Economics
    McKinsey&Company advanced analytics team alumni

    Тема: Advanced Analytics: competitive edge for your business

    Андрій Бурлуцький

    SMART business, менеджер зі стратегічного маркетингу

    Тема: Прогнозний маркетинг. Прогнозування KPI. Передбачення майбутнього. Як перемогти в конкуренції бізнес моделей із використанням Штучного Інтелекту?

    Формат курсу: дводенний курс, де ви отримаєте основні інструменти роботи з даними та інструкції щодо їх застосування.

    Місце проведення: iHUB, вулиця Хрещатик, 10, Київ, 01001
    Мова курсу: українська, слайди і пояснення до прикладів англійською


    Програма курсу

    8 Вересня

    Introduction to data analytics and artificial intelligence

    • Data-driven company from managerial point of view
    • Client-driven data analytics projects

    Working with data. Part 1

    • Datasets, open data, structured and unstructured data
    • Datasources (transactions, log data, sensors, text data, audio and video data)
    • Databases and data structures

    Working with data. Part 2

    • Web-scraping, APIs
    • Data preprocessing, data validation, data and feature engineering
    • Big Data

    Advanced Analytics: competitive edge for your business

    Mariia Koroliuk  Program Manager, Kyiv School of Economics;

    McKinsey&Company advanced analytics team alumni

    Questions that we can try to answer with data analytics

    • Statistics (samples, distributions, hypothesis testing, time series)
    • Machine learning (prediction, classification, clustering, associations)
    • Artificial intelligence (analysis of text and social media, understanding and translation of natural language, spatio-temporal analytics, image and visual recognition)
    • Modeling uncertainty (Monte Carlo simulations)
    • Optimizing decisions (optimization)

    Вересня

    Applying the Data Science Approach to Your Business

    Borys Pratsiuk  Head of R&D, Ciklum

    Storytelling based on analytics, analytical decision making. Part 1

    • Visual analytics
    • Validating analytics
    • Storytelling based on analytics

    Storytelling based on analytics, analytical decision making. Part 2

    • Decision-making based on analytics
    • Infrastructure for analytics (cloud, services/APIs, analytics solutions)

     
    Predict marketing. Predict KPIs. Predict Future. How to win in business model competition using Artificial Intelligence? Business case online taxi service UKLON.
    Andrey Burlutskiy SMART business, Strategic Marketing Manager
     
    Selected case studies (more case studies would be covered during the course)

    • Visual and image recognition
    • Natural language understanding
    • Chat-bot for investment portfolio selection
    • Simulation modeling of restaurant operations
    • Visual analytics with IBM Watson Analytics and AI solutions at IBM Cloud

    QA session

    Розклад курсу


    Квитки

    Знижка 10% від 3 квитків
    Знижка 15% від 5 квитків
    Знижка 25% для студентів

    1450 ₴
    до 15 Серпня

    1750 ₴
    15-31 Серпня

    1950 ₴
    1-8 Вересня


    Генеральний HR партнер

    Партнер курсу